sobota 1. ledna 2011

Černý závoj sajícího wampa


Milan Doležal

Je to asi tak dva roky zpátky. Jel jsem tehdy do Kutné Hory za jedním dlouholetým kamarádem, který měl problémy s přízrakem, který jej v noci napadal.
Byl už podvečer, když jsem do tohoto kouzelného města přijel. Kamarád mi vyprávěl co zažívá. V noci se probudí s pocitem, jakoby na jeho hrudi něco těžkého ulehlo, nemůže dýchat, nemůže ani mluvit, dokonce se ani hýbat. Je mu zima a jen cítí cosi, co na něm leží. Má hrozný strach, ale nemůže se bránit. To trvá několik málo minut. Ráno je pak velice vyčerpaný a malátný. Už z popisu situace mi bylo zřejmé, že se stal obětí tzv. noční můry, tedy energetického wampa. Jde o astrální bytost, která v noci ulehá na spící lidi, znemožní jim pohyb a přisaje se na ně a doslova jim vysává životodárnou energii. Je to nebezpečný přízrak, co může člověka opravdu zničit.
Problém byl v tom, že nebylo zaručené, že se přízrak té noci vrátí a bude pokračovat v energetické hostině. Přesto jsem se rozhodl udělat maximum proto, abych kamaráda vysvobodil z oné pasti.
Požádal jsem ho, aby šel v klidu spát a já budu v jeho pokoji sedět v křesle a čekat. Pokud wamp nepřijde, udělám kolem kamaráda ochranu aby se ataky neopakovaly. Sám jsem byl zvědav v jaké podobě přízrak dorazí, pokud ovšem dorazí. Seděl jsem v křesle a četl si. Venku foukal dost silný vítr. Byla zhruba jedna hodina v noci, já pozoroval spícího kamaráda když jsem si náhodou všiml, jak se přes bíle natřené dveře mihl tmavý stín. Pak mi přímo před obličejem jakoby přelétl černý lehký závoj nebo něco takového. Všiml jsem si malého černého bodu, který se začal vznášet nad tělem spícího kamaráda. Poté bod změnil v cosi s tvarem nahrbené postavy, ale byla to jen vzdálená podoba. Bylo už jasné, že návštěva je tu. Zvláštní bylo, že si vůbec nevšímala mé přítomnosti, dokonce se nenechala vyrušit ani tím, když jsem se zvedl z křesla a šel pomalu ke dveřím. To byla totiž cesta kudy bytost pravidelně přicházela. U dveří jsem nasypal na zem černou sůl a šel pak pomalu k lůžku, nad kterým se vznášela. Měl jsem pocit, jakoby zjišťovala zda její "večeře" spí. Přistoupil jsem co možná nejblíže. Musím se přiznat, že jsem se bál. Nevěděl jsem, jaká bude reakce, když proti přízraku zasáhnu. Přesto jsem zachoval klid a v jedné ruce posvěcený kříž a ve druhé svěcenou vodu. Nahlas jsem začal pronášet exorcistickou modlitbu ke svatému Michalovi archandělovi, hodil kříž na hruď kamaráda a rozprášil na přízrak svěcenou vodu. Stále jsem se modlil a rychle ustoupil ke zdi. Reakce přízraku se dá jen složitě popsat. Najednou se ozvalo zahučení či zabučení to když přízrak narazil na posvěcený kříž na těle kamaráda, pak se vznesl v podobě černé koule a zamířil ke dveřím, já stále opakoval prosbu o ochranu a pomoc ke svatému Michalovi. Přízrak nakonec zmizel přes okno. Vše trvalo opravdu jen pár minut. Vzbudil jsem kamaráda, vše mu vyprávěl. Svěcenou vodou jsem zapečetil pokoj a posvěcenou křídou pak namaloval v pokoji na různých místech ochranné značky. Pak jsem jej požádala, ať je vzhůru on, že si potřebuji lehnout, byl jsem hodně vyčerpaný.
 Ráno mi pak vyprávěl, že byl už klid, ale když spal on, tak cítil jak jej nějaké ohavné zvíře chce polknout, ale jakási záře jej zachránila. Dopadlo to sice pro kamaráda dobře, wamp se už více nevrátil. Problém je v tom, že si jistě nalezl někde jinou oběť.